søndag 3. april 2011

Rammekort

Nå er det lenge siden siste innlegg. Mye annet som har skjedd i det siste og det har vært lite tid til kortlaging. Blant annet har jeg og min kjære var en uke på Tenerife. Reiste dit i vinterferien og det var utrolig deilig å bare komme seg bort fra vinteren litt. Vi hadde noen flotte dager der, selv om ikke været var helt på vår side hele uken. Eneste minuset var at vi ikke kom oss opp helt opp til Teide :(. Kom mye snø oppe i fjellet og lokalbefolkningen sa at de hadde ikke hatt så mye snø der oppe på over 20 år. Vi leide oss bil i to dager og fartet rundt på Tenerife. Både på motorveier og smale svingete veier. Den ene dagen kjentes det nesten ut som om vi hadde kjørt slalom med bil, ble nesten litt bilsyk. Men nok om det. Nå i helgen har jeg endelig fått satt meg ned og kost meg med litt kortlaging. Ikke fått laget så mange, men noen kort ble det. Har lenge sett at folk har laget kort som de kalte for rammekort og fikk lyst til å prøve meg på et sånt kort. Fant en video på You tube med forklaring på hvordan dette skulle gjøres. Litt prøving og feiling, men kortet var enklere å lage enn det jeg hadde trodd på forhånd. Fargene på bildet lyver litt, i virkeligheten er fargene litt mørkere. Litt vanskelig å se rammen på det første bildet, men her ser du at det er en kant som går inn i selve kortet.
Jeg har brukt:
Mønsterarket er fra papirdesing og heter mamma (dobbeltsidig ark og jeg har brukt baksiden)

Bazzil kartong i to brunnyanser.

Motivtempel fra Nellie Snellen

Promarkers


Ha en fin søndag!

4 kommentarer:

  1. Stilig kort du har lagd. Har sett sånne rammekort, men har ikke prøvd selv. Kjempefint på innsiden også. Likte veldig godt de swirlene du har stemplet rundt skrivefeltet. Tøff tekst.

    Det ligger noe til deg hos meg. Frivillig å ta i mot, men jeg vil nå reklamere for bloggen din. :)

    Ha en fin søndag i godværet!!

    SvarSlett
  2. Så fint rammekort du har laget:) Kjempesøtt motiv:)
    Ha en fin søndag videre:)
    Klem Lill

    SvarSlett
  3. Flott kort.. Jeg må vel prøve å lage et slikt rammekort jeg også en gang:))

    SvarSlett
  4. Greit å ha en oversikt over hva man har ja. :)
    På denne linken finner du tomme fargekart. Lurt å skrive ut på litt tykk kartong.

    http://www.letraset.com/pdf/ProMarkerColExpB.pdf

    Men nå har du kanskje funnet det likevel :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar, det setter jeg veldig stor pris på.
Ha en flott dag!